Ode aan Willy

15 november 2019 - Bangkok, Thailand

't heeft even geduurd maar daar zijn we weer. Onderhand zitten we al in Bangkok maar we zullen jullie nog even op sleeptouw nemen. We eindige het vorige verhaal in Koh Lanta, waar we de volgende ochtend er optijd uitgingen om de 4 Island tour te gaan doen. Bij de eerste twee stops mochten we gaan snorkelen. Met heel veel leuke kleurlijke visjes, maar ook wat doorzichtige bastards genaamd kwallen. Op sommige plekken was het koraal al aardig dood maar zodra je even verder wegzwom zag je levend koraal in allerlei verschillende kleuren naast elkaar, een erg mooi gezicht. Na het snorkelen was het tijd voor de 3de stop namelijk een grot. We moesten uit de boot springen om vervolgens 5 min door het donker in de grot te zwemmen, toen we eindelijk weer licht zagen (wat voor Lynn niet snel genoeg kon zijn) kwamen we uit op een super mooi strandje met overal palmbomen. We zaten nu helemaal ingesloten door ontzettend hoge rotswanden, de enige opening was de grot waar we zojuist door heen waren gezwommen. Het was echt heel gaaf. Weer terug op de boot gingen we naar onze laatste stop: heerlijk lunchen op een mooi eilandje. We zouden daar 1 uur blijven maar na nog geen half uur sloeg het weer helemaal om. Het begon te regenen en te waaien. Vanwege het weer vertrokken al veel boten snel weer richting de haven maar aangezien onze boot daar net wat te lang op had gewacht waren de golven te hoog om te gaan varen dus moesten we een tijdje wachten. Niet dat het wachten veel goeds deed want de golven werden alleen maar hoger en dus begonnen we toch maar te varen. Leuk was het zeker niet, Lynn beschouwd dit als de engste boottocht ooit meegemaakt. Moet zeggen dat het ook niet hielp dat een Duitse chick naast ons liep te gillen en een andere meisje aan het hyperventileren was onder een handdoek. Tot Lynn's verbazing toch levend aangekomen in de haven, wel kotsmisselijk. Savonds wilden we even uiteten gaan, de hoteleigenaar had ons een lift op de scooter aangeboden en daar zeggen wij natuurlijk nooit nee tegen. Hij dropte ons bij een Italiaanse restaurant die net 10 maanden open was. Na even de kaart te hebben geïnspecteerd besloten wij dat dit toch echt even te duur voor ons was waarop de Italiaan zei dat de lasagne wel groot genoeg was om te delen. Toppie dachten wij. Na even een goed gesprek te hebben gevoerd met de eigenaar over zijn prijzen kregen we 2 grote borden lasagne en we werden gevraagd even een stuk pizza voor hem te proeven. Zo lief! (en super lekker) we kregen zelfs als toetje nog een hele fruitschaal. De volgende dag zijn we met de boot naar de Phi Phi eilanden gevaren om vanaf daar weer een boot te pakken naar Phuket. En wat zaten we lekker! Mooi op het hoogste dek in zonnetje te chillen, briesje erbij en een prachtig uitzicht natuurlijk. De eerste paar dagen verbleven we in Phuket old town, 2 nachten op houte planken gelegen die zich voordeden als een bed. We hebben een scooter gehuurd, wat rondgereden en smiddags nog een filmpje gepakt. We keken wel even raar op toen we ineens een oproep kregen om op te staan om de koning te eren, net voordat de film begon. Moeten we hier misschien ook maar voor Willy gaan doen. Eens? Na 2 dagen hadden we de old town wel gezien en waren we toe aan wat meer drukte, dus hebben we een hotel gevonden in hartje Phuket. Heel veel hebben we hier niet gedaan. We zijn een avondje naar een missverkiezing wezen kijken op het strand, dat was wel echt puur leedvermaak. Verder hebben we nog wat tempels bekeken, de Wat Chalong Temple en de Big Buddha. Niet de beste keuze om dit te doen op het heetste van de dag aangezien je nogal bedekt gekleed moet zijn om hier naar binnen te mogen. De laatste dag zijn we op Kelly's verzoek naar een strand geweest waar vliegtuigen laag overheen vliegen. Echt zwemmen kon je hier alleen niet want de stroming en golven waren erg sterk. Ken je die filmpjes waarbij mensen ineens omver worden geblazen door een golf? Hehe dat waren wij. Daarna zijn we op Lynn's verzoek nog naar een waterval geweest om nog even lekker af te koelen en het moois te aanschouwen. De volgende dag hebben we besloten om naar Bangkok te gaan, dus hebben we last minute goedkope busstickets gefixed voor een rit van zo'n 12 uur. Rond 5 uur kwamen we gisternacht aan, helemaal kapot. Gelukkig stonden er genoeg taxi's en konden we ons hotel in. Vandaag hebben we de hele dag niks gedaan, want....er is hier letterlijk niks te doen in deze wijk. Dus morgen gaan we door naar wat meer het centrum van Bangkok en dan gaan we die stad maar eens onveilig maken. Voor nu, slaaplekker👋

1. René en Marian Dekker:
    15 november 2019
    Wat een avontuur weer geweldig dames!!
  2. Jolanda:
    Toppertjes 😘
  3. E Veldwijk:
    15 november 2019
    Nice weer! Zo te lezen zijn jullie al diverse keren in enge situaties terecht gekomen.... Jak. Doe voorzichtig. 😘
  4. J.ruijter:
    16 november 2019
    Geweldig wat weer een belevenissen! Ben benieuwd wat de laatste week jullie allemaal nog brengt! Veel plezier en groetjes!👍😘
  5. Opa en Oma de Geus:
    17 november 2019
    Wat weer een mooi vernal, maar ook wel spannend om met de boot toch naar de haven te varen met zulke hoge golven het lijkt mij angstig. Nog 1 week doe voorzichtig. Liefs opa en Oma.
  6. E.W. de Haan:
    17 november 2019
    Meiden het is wel een avontuur, maar wat is het mooi daar.
    Geniet de laatste week en rust wat uit voor jullie de terugreis aanvaarden.
    Gr. Opa
  7. Thea Duits:
    20 november 2019
    Jullie hadden er maanden naar uitgekeken en nu loopt jullie grote avontuur al weer ten einde! Als ik al de verhalen lees en de vele foto’s zie hebben jullie er alles uitgehaald en met een pak vol ervaringen komen jullie weer thuis. Wij mochten van een afstand meegenieten! Dit neemt niemand je meer af! Ik wens jullie een goede thuiskomst meiden! 👍❤️😘
  8. Mariëlle:
    23 november 2019
    Waar blijven de Bangkok-avonturen dames? Ik ben erg benieuwd!