MI magyarok vagyunk

10 januari 2020 - Boedapest, Hongarije

Dusss.... Weten jullie nog die trein naar Praag waar we het over hadden? Nou die hadden we dus gemist, klein dompertje maar na zo'n 2 uur wachten en wat gedoe met stoelreserveringen konden we gewoon de volgende pakken. Wij met die zware rugzakken mooi te sprinten naar die trein terwijl die al 5 min was vertrokken, "maarja je weet maar nooit of ie er toevallig nog staat door een lekke band ofzo" prachtig gequote door de enige echte Lynn de Geus. We hadden een hele cabine voor onszelf, met een uitzichtje en volle downloadlijst van Netflix. Wij hebben ons prima gered die 5 uur. Eenmaal aangekomen in Praag was het al donker dus we pakten snel een tram richting ons HOTEL (jaja je leest het goed) om te crashen in onze kamer waarvoor we zo'n 7 euro per nacht betaald hebben, inclusief ontbijt. Eerst waren we een beetje sceptisch over deze prijs want hoe goed kan een kamer zijn voor die prijs, maar het was echt top! Net als Praag zelf trouwens. Echt een super mooi stad, letterlijk elk gebouw opzich is een kunstwerkje om naar te kijken. De eerste dag namen we de tram naar de Old Town Square en toen zijn we vanuit daar een beetje door de stad gaan dwalen. Totdat Lynn besloot om de stenen op de grond van wat dichterbij te bekijken en we toen maar wat gerichter door de stad zijn gaan lopen aangezien haar knieën nogal pijn deden van de val. We hebben gelopen langs de Moldou en in het park van Kampa Island, geposeerd voor de Lennon Wall en een bezoekje gebracht een de Sint-Nicolaaskerk. Verder hebben we een staredown gedaan met de wachters van de Praagse Burcht en hebben we de kathedraal van Praag bewonderd. Tussendoor hebben we nog een pitstop gemaakt voor een smakelijk tomatensoepje, toen we ons eten net op hadden ging er waarschijnlijk wat mis in de keuken want de hele tent stond blauw van de rook, snel wat teugjes genomen en toen snel naar buiten gehaast. Nu we het toch over eten hebben, we hadden gelezen over een echte Tsjechische lekkernij genaamd Trdelnik, no clue hoe je het uitspreekt maar het smaakte very goed. Het was een soort deeg wat ze om een stok heen draaide boven het vuur tot het gaar was en dan bestrooide met een laag suiker en kaneel. Vervolgens zijn we satisfied weer op ons hotel aangegaan om heerlijk te slapen. De volgende dag zijn we naar de Petrin Hill gegaan. Daar hebben we onze bilspieren even goed laten werken om alle trappen omhoog te komen. Het was een soort mini eifeltoren die we aan het beklimmen waren maar eenmaal bezig leek die niet zo klein meer. Helemaal bezweet even van het uitzicht genoten en toen gelunched. Toen we met frisse energie weer naar buiten liepen kwamen we erachter dat het aan het regenen was. Dus wij dachten naah dan gaan we mooi een tijdje in de tram zitten (waar je normaal gesproken voor moet betalen maar het wordt totaal niet gecontroleerd) en dan een beetje van het uitzicht genieten enzo. Maarja die trams waren allemaal pauper vol dus echt genieten was dat ook niet. Toen maar een winkelcentrum ingedoken om even te schuilen voor de regen en wat rond te kijken. Eigenlijk wilden we graag nog een dagje in Praag blijven maar aangezien het de volgende dag weer de hele dag zou gaan regenen en de dingen die we nog wilden doen buiten waren, hebben we besloten om door te gaan naar Boedapest. Deze keer hadden we de trein wel gehaald, feessie. En na zo'n 7 uur kwamen we gisteravond aan in Boedapest. We slapen weer in een hostel aangezien hotels hier weer een stuk duurder zijn. Wat natuurlijk wel betekend dat we weer lekker snurkende mensen op de kamer hadden, wellicht trekken we deze aan. Maar goed, we zijn nu lekker aan het ontbijten en gaan straks de stad verkennen. Sooo stay tuned!

1. René en Marian Dekker:
    10 januari 2020
    En kon Lynn wel goed klimmen met de knieën ? Was weer leuk stukje meiden😘 🙋🏼🙋‍♀️😘
  2. Dorien:
    10 januari 2020
    Gave foto’s en mooie verhalen! Enjoy!
  3. Noah:
    11 januari 2020
    Weer leuke avonturen! 😂😘
  6. Marijke de Haan.:
    12 januari 2020
    Jullie maken heel wat mee en zien heel veel mooie dingen. Niet iedereen maakt dit mee. Leuk verhaal weer meiden. Ik geniet ervan. Tot t volgende mooie verhaal. Groetjes.
  7. Oma Zorro:
    12 januari 2020
    Ik kijk alweer uit naar een nieuw verhaal xxoma zorro