Next destination: Thailand

7 november 2019 - Koh Lanta, Thailand

Daar zijn we weer! Een tijdje even geen verhaal geplaatst, maar we zijn de afgelopen dagen dan ook erg druk geweest met heel hard chillen. We zijn er moe van. In Langkawi hebben we lekker veel op het strand gelegen. We zijn een dagje helemaal naar het noorden van het eiland gereden, naar een super mooi strand. Echt het mooiste strand die we tot nu toe hebben gezien. Daar hebben we vrijwel de hele dag vertoefd met een cocktail in ons hand en geweldig uitzicht. Verder zijn we nog naar het grootste Aqarium van Maleisië geweest. We zijn Nemo tegengekomen maar ook zeehonden, pinquins, haaien, noem het maar op. Toen we naar buiten liepen werden we langs een winkel vol met wijn geleid, het bleek toch moeilijker dan gedacht om gewoon door te lopen. Toch maar een wijntje gehaald, wel illegaal want hier moet je blijkbaar 21 zijn, maar goed, living on the edge noemen ze dat. Toen we met lage verwachtingen de TV in ons hotel aanzette zagen we dat de miss earth verkiezing op TV was die avond. In één woord: geweldig. We hebben zo hard gelachen hierom (wat wellicht ook mede dankzij de wijn was) en het helemaal afgekeken, duurde net wat minder lang als het songfestival. Daarna als een roosje geslapen en de volgende dag hebben we een Island hopping tour gedaan. Vrijwel heel Langkawi stond naar ons idee op de steigers die ochtend, maar dat mocht de pret niet drukken. De boot had een flinke moter en we gingen dus ook lekker snel over het water heen. Op naar de eerste stop, genaamd Pregnant Women Island. We snappen de vraagtekens, het is een eiland in de vorm van een liggende zwangere vrouw met een fresh water lake waar je lekker in kan afkoelen. Online lazen we dat sommige mensen geloven dat als je in het meer zwemt dat je binnen 1 jaar zwanger bent. Laten we voor iedereen hopen dat dit niet het geval is, aangezien wij even lekker hebben gezwommen en gekajakt. Door naar de tweede stop: eagle feeding. Een paar mannen dropte stukken kip in het water en zo kon je zien hoe de roofvogels het eten oppakte. Erg leuk gezicht wel. De laatste stop was op een klein eilandje waar je nog even kon zwemmen of chillen op het strand. Die avond hebben we vervoer geregeld naar Koh Lanta. 6 uur opstaan is ineens toch niet meer zo makkelijk, niet dat dat het ooit was, maar goed je snapt het punt. Taxi naar haven, boot gepakt, taxi naar busstation, bus gepakt, minivan gepakt, toen nog met de minivan op de boot en voila, toen waren we in Thailand. We kwamen savonds na 19 uur aan, vrij kapot van het 11 uur lang reizen zijn we lekker optijd gaan slapen, natuurlijk pas nadat we even iemand erbij hebben geroepen om 2 kakkerlakken weg te halen, want helden zijn we niet. Ieder z'n kwaliteiten zeggen we dan maar. Vandaag heeft een de hele ochtend geregend, maar toen het eindelijk opklaarde hebben we gelijk een scooter gehuurd en zijn we richting Koh Lanta Old Town gegaan. De man die ons de scooters verhuurde vertelde dat het slechte wegen waren, nou daar heeft hij niks over gelogen. Er zaten gaten zo diep, je kon het magma nog net niet zien zitten. Maar goed, ervaren rijders die we zijn gelukkig geen brokken gemaakt. De Old Town hadden we snel gezien, het was dan ook maar 1 straat, dus we gingen snel door naar een waterval en een grot. We hadden wel al gelezen dat het een hike van zo'n 20 tot 30 minuten zou zijn, maar mijn god dit was amper te doen. Bij de entree kregen we een kaart en een loopstok mee, voor de schorpioenen en de slangen enzo kregen we te horen. Onze reactie kunnen jullie je vast wel inbeelden. Nou bij het eerste stuk ging het al mis. De paden waren helemaal vol geregend, komen wij aan met onze witte schoentjes. Lekker begin wel. Een paar honderd meter verder begon pas de echte jungle. En aangezien het vannacht lekker hard heeft geregend, ook helemaal niet glad hoor. Dus wij met onze stok als echte beklimmers de gladde rotsen en paden trotseren. Wanneer we erachter kwamen dat we waarschijnlijk door het water heen moesten met onze schoenen hadden we er stiekem niet echt meer zin in maar toch volgehouden. Met wat wilskracht en evenwicht was het namelijk te doen om er door te komen zonder nat te worden, wat geluk moest er wel bij. Kelly ging het vrij gemakkelijk af, (lange benen hebben toch nog een voordeel in dit land). Lynn vond dit iets moeilijker aangezien het profiel onder haar schoenen ver te zoeken was. Maar het uitzicht was het wel waard. Een supermooie waterval midden in de jungle die aan alle kanten werd omringd met mooie bomen en planten. Onderweg nog wat apen gezien, maar wellicht nog belangrijker wat we niet hebben gezien: schorpioenen. Nadat we even een koekje hadden gechapt en wat water hadden gedronken zijn we maar weer teruggelopen. Onderweg naar het verblijf nog even wat gegeten en precies met donker thuis. Helemaal vies en bezweet nog even gebruik gemaakt van het zwembad, (liever dat vies dan onze eigen douche uiteraard). Morgen van plan om de 4 eilandentour te doen. Hierbij vaar je langs 4 mooie eilanden waar je kunt snorkelen. Een must do volgens alle sites dus we gaan het zien. Nou joejoe en tot de volgende keer👋

​​​​

​​

​​​

1. Jolanda:
    7 november 2019
    Lieve Kally en Lynna wat weer een leuk verhaal.
    Veel plezier in Thailand! 💋💋
  2. Marijke de Haan.:
    7 november 2019
    Een topverhaal weer. Wat kunnen jullie het leuk vertellen. En wat die enge beesten betreft......je kan maar beter niet alles weten. Geniet van Thailand en ik kijk nu al uit naar t volgende verhaal. Liefs oma Meike.
  3. E.W. de Haan:
    7 november 2019
    Ik sluit me maar aan bij oma Meike, geweldig wat jullie doen.
    Ik ben zo trots op jullie, geniet nog maar een tijdje van elkaar en het land.
    We wachten vol spanning op het volgende verhaal.
  4. J.ruijter:
    8 november 2019
    Wat weer een belevenissen zeg!!! Geweldig, heel veel plezier in Thailand, groetjes👍😘🙋‍♀️
  5. Uncle Leo:
    8 november 2019
    Meiden wat een afgezaagd verhaal en jammer dat het jullie niet bevalt daar. Het lijkt mij ook helemaal niets , erg eentonig Maar alle gekheid op een stokje wat een mooi verhaal , wat maken jullie toch een mooie reis.
    Geweldig hoor toitoitoi meiden.