Hekkie?!

24 november 2019 - Bangkok, Thailand

Dusss, onderhand zit ons avontuur er alweer bijna op. Vandaag is onze laatste dagje hier in Bangkok aangezien we vanavond richting het vliegveld gaan. Maar natuurlijk hebben we wel nog een aantal verhalen te vertellen over wat we de afgelopen dagen hebben gedaan en wat we hebben meegemaakt. Dus daar komt ie dan. Nadat we waren aangekomen in Bangkok en een nacht in een hostel hadden geslapen waar vrijwel niks te doen was, zijn we verkast naar een super mooi appartement. Een keuken, bank, tv, eettafel, grote badkamer en een slaapkamer. Verder nog een mooi groot zwembad en een fitnessruimte beneden. Nog nooit zoveel luxe gehad hier! 15 minutjes lopen naar het dichtstbijzijnde metrostation en we konden beginnen aan onze verkenningstocht van Bangkok. Aangezien het zo'n 39 graden was die dag zijn we verkoeling gaan zoeken in Centralworld, één van de grote winkelcentra hier in de buurt. Met een grote schaatsbaan en Kerstboom midden in het winkelcentrum keken we onze ogen uit. Toen we eenmaal weer waren afgekoeld zijn we Chinatown gaan verkennen. Er bleek een soort festival / feestdag aan de gang te zijn want het was een nog grotere chaos dan normaal. Overal liepen mensen op straat muziek te maken en te dansen met grote draken. Erg leuk om te zien wel! Savonds zijn we nog naar een avondmarkt geweest en hebben we een beetje rondgelopen in de stad. Uiteindelijk kwamen we toch tot de conclusie dat het handiger was om wat dichter in de binnenstad te verblijven. Dus zaten we nu in een hostel zo'n 10 min lopen bij het hart van de stad vandaan: de Khaosan Road. Wij dachten dat Phuket al een gekke uitgaansstraat had maar toen hadden we de Khaosan Road nog niet bezocht. Om de 10 meter staan er mensen die de gekste dingen verkopen. Schorpioenen, krokodillen, spinnen, en ga zo maar door. Maar dan natuurlijk wel bedoelt als tussendoortje. Zelf hebben wij het maar gehouden bij de heerlijke Pad Thai en wat springrolls. De volgende dag zijn we tempels gaan bekijken, aangezien het hier stikt van ontzettend mooie exemplaren. De eerste stop was Wat Ratchabophit en later zijn we doorgegaan naar de beroemde Wat Pho tempel, wat de thuisbasis is van de Sleeping Buddha, een mega beeld van 15 meter hoog en 46 meter lang. Na het bezoek aan Wat pho hebben we een Tuktuk gepakt richting de Khaosan Road om daar wat te gaan eten en vervolgens weer op huis aan te gaan. Die ochtend moesten we namelijk alweer vroeg opstaan aangezien we een bezoek gingen brengen aan 2 markten. De eerste stop was een floating Market. Het principe is leuk maar totaal onpraktisch😂. Je kan een bootje huren die je vervolgens samen met heel wat andere touristen voor zo'n 30 min over de markt vaart. Echt dingen kopen hebben we niet gedaan hier aangezien de boten vrij snel varen en veel tijd om dingen te bekijken heb je niet. En als de boot dan ergens lang een kraampje blijft staan moet het net een leuke zijn. Maar het was zeker apart en leuk om een keer mee te maken. De tweede stop was een Trainmarket. Ook weer erg praktisch, maar niet heus. Het is in principe gewoon een markt die gebouwd is aan beide kanten van een treinrails. Zo'n 8x per dag rijdt hier ook echt een trein overheen. Wanneer er een trein aankomt worden er doeken en kranten over het eten gelegd en alle tentstokken worden ingetrokken. Tot dat de trein voorbij is geraast en alles weer terug gaat naar normaal. Savonds weer vroeg te bed aangezien we de volgende dag weer iets leuks hadden gepland. Deze keer een tour naar de bekende Erawan watervallen, dit is een groot natuurpark met onder andere 7 niveaus aan mooie watervallen. Elk niveau weer een stuk hoger uiteraard. Maar voordat we daarheen gingen hebben we eerst nog een stop gemaakt bij de bekende bridge over the river Kwai. Dit zal je vast kennen van je geschiedenis lessen en anders zoek je het maar lekker op😜 Na nog een uurtje aan opgepropt in een minivan gereden te hebben kwamen we aan bij het national park. Bij deze watervallen heb je de vrijheid om te doen wat je zelf wilt. Er zijn 7 verschillende niveaus, met elk niveau een stukje hoger en daardoor ook rustiger. Zelf hadden wij de intentie om in ieder geval naar niveau 4 te gaan. Aangezien op niveau 1,2 en 3 de meeste mensen zijn en het daarna rustiger word. Gelukkig kwamen we erachter dat het minder zwaar was dan we dachten om hoger te klimmen dus zijn we nog even verder gegaan. Uiteindelijk bij niveau 5 gestopt om wat te eten en Lynn is nog even gaan badderen, je krijgt er ook gelijk een gratis vis spa behandeling bij aangezien de visjes in het water aan je voeten gaan knabbelen, hebben we perse als erg prettig ervaren maar goed😂. We hadden zo'n 3 uur de tijd en we hadden nog tijd zat over dus besloten we dan ook nog maar een kijkje te nemen bij niveau 6. En je raad het misschien al, deze bikkels zijn ook nog naar het laatste niveau gelopen. Klimmen en klauteren was dat maar het was het allemaal zeker waard! We hebben nog nooit zoveel mooie watervallen bij elkaar gezien, echt ontzettend gaaf! Uitgedroogd en met pijn in onze voeten weer terug in het busje en nog 3 uur terug reden naar Bangkok. De volgende dag hebben we niet veel gedaan, in de ochtend nog naar een shoppingmall geweest, een met een floating market op de begane grond. En de rest van de dag lekker niks gedaan. S’avonds wel nog even naar Khaosan road gelopen om wat te eten maar wat werd deze avond anders dan we hadden verwacht. Een Amerikaanse man stond op de straat te promoten voor een comedyclub, nou hoe leuk is dat, wij zijn altijd wel in voor een lachertje. Dus wij daar naar binnen. Is het een klein kroegje met wat stoelen, een podium en een microfoon. Ookal zaten we niet vooraan, een doelwit waren we wel. De grapjes over ons kleine landje vlogen ons om de oren. Ook werd er gevraagd of er nog wat jonge mensen in de groep waren, waarna Kelly natuurlijk weer even hard moest roepen dat Lynn 18 is en daardoor lekker werd aangestaard, wel vol bewondering haha. Na de show nog wat gedronken met wat Nederlanders die we bij de show hadden ontmoet en daarna weer terug naar ons verblijf gestrompeld. Na 9 uur ging er een hek om ons verblijf heen, gelukkig hadden we de sleutel en instructies gekregen, niet dat deze hielpen want na zo'n 10 min proberen kregen we deze alsnog niet open. Lichtelijk in de stress of we binnen zouden komen of niet kwam Kelly erachter dat we aan het verkeerde hek liepen te trekken. Oeps. Dat verklaarde wel wat. De volgende dag was een dag waar wij allebei erg naar uit keken, we gingen namelijk onze eerste tattoo's zetten. Allebei een kleintje op onze onderarm. Kelly een wolkje, Lynn een zonnetje en een twelingteken. De dag erna zijn we weer terug gegaan naar dat luxe appartement. Wij vonden wel dat we op onze laatste dag nog even met wat luxe mochten bijkomen voordat we naar huis gaan. Ondertussen zijn de tassen helemaal ingepakt en zijn we klaar om te gaan. Dus voor nu tot ziens en we zien jullie weer in Nederland!!

1. Saskia:
    24 november 2019
    Wat een geweldige ervaring meiden!!!!
    Heb met héél véél plezier jullie verhalen gelezen!!
    En wat gaat de tijd toch snel!!
    Goede terugreis en zie jullie weer in het altijd "bruisende" winkel!!!!!
  2. Dorien:
    24 november 2019
    Ik zal jullie verhalen gaan missen. Heel goede vlucht terug en sterkte de komende week. 😜
  3. E Veldwijk:
    24 november 2019
    Superleuk zo meegenomen te zijn door jullie! Dank daarvoor. En nu veilig naar huis. Tis mooi eerst. Zie je zondag Lynn! 😘🙋‍♀️
  4. Opa en Oma de Geus:
    24 november 2019
    Wat weer een mooi verhaal, ook wij gaan het missen, in gedachte hebben we de reis mee gemaakt.
    Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn, gauw tot ziens
  5. Marijke de Haan.:
    24 november 2019
    Weer een geweldig verhaal. En inderdaad gaan we de verhalen missen. Je raakt eraan gewend. Jullie zullen hier nog heel lang aan terug denken. Nu nog de reis naar huis en dan zien we elkaar weer. Een hele goeie reis en tot in Winkel . 😉😉
  6. René en Marian Dekker:
    25 november 2019
    Bedankt voor jullie leuke verhalen en foto`s. Nu nog een goede reis naar huis!! En een dikke knuffel van ons.