Next stop: Maleisië

22 oktober 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

WIJ ZIJN IN MALEISIË!

Oke, leuk en aardig maar we beginnen dit verhaal nog even in Java. Toen we klaar waren met Dino's spotten zijn we weer naar ons hotel gegaan, heerlijk geslapen en de volgende dag een Uber gepakt naar het volgende hotel. We vonden het al helemaal niks toen we binnen stapten, maar goed het was al betaald dus dan toch maar er gebruik van maken. We hebben die dag vrij weinig gedaan, het energie level had een aardig dieptepuntje bereikt dus lekker opladen dan maar. Toen we tegen de avond weer wat energie hadden zijn we naar de Malang Night Paradise geweest. Een soort attractiepark achtig iets wat allemaal erg leuk verlicht was. Daar hebben we vervolgens nog een skeere maaltijd naar binnen geschoven onder het genot van slechte karaoke en toen zijn we voldaan weer op huis aangegaan. De volgende ochtend zijn we naar de Wonosari theeplantage geweest. Beetje rondgelopen, geroken aan theeblaadjes, foto's gemaakt met vreemden (aangezien wij nou eenmaal erg westers eruit  zien en dat is fun) en toen nog even een soort theecocktail gedronken. Eenmaal weer bij 't hotel aangekomen hadden we besloten om onze spullen te pakken en een nacht eerder daar weg te gaan als gepland. Op naar Soerabaja dan maar. Aangezien we daar savonds pas aankwamen hadden we niet echt meer de behoefte om iets te gaan ondernemen, tot dat Kelly erachter kwam dat ze haar oplader in 't vorige hotel was vergeten, wat een uur rijden was. En aangezien haar telefoon nog maar op 5% was en een avond zonder telefoon lastig is voor onze teere tienerhoofdjes zijn we toch maar de stad in gegaan voor een nieuwe oplader. Daar wat gegeten en weer terug gegaan. De volgende dag hadden we een scooter gehuurd om Soerabaja te verkennen. We zijn naar het stadspark geweest, waar een groot beeld stond van een haai samen met een krokodil. De haai heet Soera en de krokodil Baja, vandaar de naam van de stad. Naah weer wat geleerd, heb je waarschijnlijk niks aan maar daar gaat het niet om. Er is daar in de buurt ook een brug van meer dan 5 kilometer lang die Java verbind met een klein eilandje genaamd Madura. Er werd gezegd dat het leuk was om even over deze brug heen te rijden met de scooter en dan weer terug. Het was ver-schrik-ke-lijk. Niemand had deze onschuldige toeristen verteld dat er een aparte weg was voor scooters en dus zaten wij op de autoweg met onze gammele scooter. Tel daar dan schreeuwende mensen op de scooter bij op die zeggen dat je niet goed zit, verkeer dat om je heen raast en mensen die je gewoon gaan lopen filmen vanwege je domme actie. Maar goed we leven nog dus zeuren doen we niet. Op de terug weg zijn we nog even een shoppingmal ingedoken, daar nog een filmpje gepakt (Maleficent 2) en de volgende ochtend werden we alweer op het vliegveld verwacht. Alles ging daar vrij soepel en voor dat we het wisten waren we ineens in Kuala Lumpur. Aangezien we in de 3 weken die we in Indonesië gespendeerd hebben geen druppel regen hadden gezien, was het wel even schrikken toen het ineens aan het gieten was bij aankomst in Maleisië. Gelijk een nieuwe lokale simkaart gekocht, ringgit gepind en door naar een taxi die we deelden met een Fransman die in Thailand woont. Erg interessant allemaal. 15 meter bij ons hostel vandaag werden we gedropt en dus moesten we nog een klein stukje door de regen lopen. Ohnee dat is gewoon wat de taxichauffeur ons aanpraatte zodat hij niet verder door het verkeer heen hoefde. De realiteit: wij savonds lopend door de stromende regen met een rugzak van 13 kilo (was nog bewogen op het vliegveld) op ons rug, zoekend naar ons hostel, wat toch nog een stukje lopen bleek. Geïnstalleerd in onze kamer en toen gaan slapen. Vanochtend ietsje langer uitgeslapen dan normaal, uurtje of 9 en toen gaan ontbijten om vervolgens Kuala Lumpur te ontdekken. Met het treinstelsel die boven en onder de stad doorloopt kun je hier voor een prikkie overal gemakkelijker komen. Eerst zijn we naar KLCC Park geweest om even te chillen en te genieten van de mooie fontijnen. Vanaf daar hadden we ook uitzicht op de Petronas Twin Towers. Toen zijn we in de Kuala Lumpur Tower omhoog geweest waar we voor een veelste duur kaartje (naar onze mening) uitzicht hadden over vrijwel heel de stad. Erg gaaf om te zien wel. Vervolgens naar het KL Forest Eco Park geweest en daar over touwbruggen een kleine wandeling gemaakt. Nog even een kijkje genomen in een ander winkelcentrum, want ja daar is nou eenmaal airco, en toen weer richting de binnenstad gegaan omdat daar een fonteinshow zou zijn, dus wij daar staan wachten in de regen. Geen fonteinshow gezien. Terug naar ons hostel, en nu nog even plannen wat we morgen gaan doen. Joejoe 👋

1. E Veldwijk:
    Nice! Xx
  2. Oma Zorro:
    22 oktober 2019
    Met veel plezier jullie belevenissen gelezen.x oma zorro
  3. Jolanda:
    22 oktober 2019
    Dus gefilmd op de scooter op een brug waar jullie niet mochten rijden. Jullie zijn vast een hit op Dumpert Java 😜.
    Blijven jullie wel voorzichtig doen stelletje avonturiers! We willen jullie wel weer heel terug. ❤️
  4. Marijke de Haan.:
    22 oktober 2019
    Hee, globetrotters. Wat een leuk verhaal weer. Maar op een snelweg rijden waar dat niet mag, mwah . Niet echt slim. Maar jullie zijn heel terug gekomen en dat telt. Verder weer heel veel gezien dus dat zit wel goed. We wachten weer in spanning op jullie volgende verhaal. Toy, toy, toy. Liefs van ons Meike.
  5. René en Marian Dekker:
    22 oktober 2019
    Zo moeder zo dochter, maar wel geweldig.
  6. Willy vlaar:
    23 oktober 2019
    Hoi Avonturiers!
    In Maleisië met regen.
    Op zich alweer een avontuur.
    Een prachtige tijd daar. Veel liefs, ook van Nico.
  7. Opa en Oma de Geus:
    23 oktober 2019
    Wat een belevenis vol verhaal, het is al een hele klus om het allemaal te vermelden, en met ons allen te delen.Super hoor.
    Liefs van Opa en Oma.