Kontje swieren

17 oktober 2019 - Malang, Indonesië

Hii,

Het was even wachten maar we zijn er weer. We hebben het ook veelste druk om die verhalen allemaal up to date te houden dus we hebben nog genoeg te vertellen aangezien we alweer heel wat hebben meegemaakt. Het laatste verhaal eindigde we met dat we in het stadje Pemuteran zaten en van plan waren om de volgende de dag naar Java te gaan reizen. Dit hebben we uiteindelijk nog een dagje uitgesteld vanwege de leuke accomodatie daar en de rust die in het gebied heerste. We hebben dan ook weinig gedaan daar, naahja vrijwel niks. Behalve dan dat we naar het turtle hatchery project zijn wezen kijken. Wanneer lokale vissers eieren vinden van zeeschildpadden worden deze meegenomen door deze organisatie om ze vervolgens in alle veiligheid uit te laten komen. Na 2 maanden verzorging worden ze weer uitgezet in zee. Super schattig waren ze, jammer genoeg konden we ze zelf niet uitzetten omdat ze op dat moment allemaal nog maar 1 tot 3 weken uit waren. De volgende dag was een dag vol met reizen. We namen eerst een taxi naar de haven, toen de boot naar Java en vervolgens de trein naar onze bestemming, Probolinggo. De treinrit bestond niet uit de meeste 5 comfortabelste uren van ons leven. Maarja die treinen zijn ook niet gemaakt voor lange westerlingen zoals ons. Eenmaal aangekomen in ons hostel in Probolinggo rond een uur of 8 savonds, dachten we dat het wel leuk zou zijn om de Bromo vulkaan te beklimmen, dan maar gelijk vanacht dachten we. Dus wij een tourtje boeken, kon nog net, 3 heerlijke uren slaap gepakt en toen om half 2 snachts er alweer uit voor het ontbijt. We hebben zo'n uur lang gereden tot we bij onze eerste stop kwamen, een viewpoint met uitzicht op de Bromo vulkaan, met een prachtige zonsopgang erbij. Ons was wel verteld dat het koud zou worden maarja zoveel dikke kleren neem je niet mee op een backpacktrip naar Azië, dus dat viel even vies tegen toen het ineens rond de 10 graden was. Toen de zon alweer ffies aanwezig was gingen we met een jeep verder rijden naar de vulkaan. Ook deze hike viel ons vies tegen, aangezien het super stijl omhoog ging en onze longen nu zwart zien van het stof. Maar eenmaal boven was het het meer dan waard kan ik je vertellen. Wat een gaaf gezicht was dat! Aangezien het een actieve vulkaan is zagen we helemaal de rookpluimen uit de krater komen. Maar niet alleen de vulkaan zelf was mooi, ook de hele omgeving die ons een beetje deed denken aan een soort maanlandschap zag er prachtig uit. Ook denk ik (Lynn) dat ik eindelijk van mijn hoogtevrees af ben, aangezien Kelly nog meer moeite ermee had dan ik😝toch weer een mooie persoonlijke overwinning al zeg ik het zelf. Al goed, eenmaal terug in het hostel hebben we onze spullen gepakt en zijn we met een veelste dure taxi naar Malang gereden. Geen idee dat ze hier ook tolwegen hadden, maar we konden er wel mooi voor betalen. Als een baksteen in slaap gevallen op de hotel kamer en de volgende dag gelijk een scooter gehuurd om de buurt een beetje te verkennen. We blijven toch twee meiden dus toen we lazen dat er hier een de buurt een grote shopping mall zit was de keuze snel gemaakt om daar een tijdje te vertoeven. Het mooie aan shoppen terwijl je weet dat je alles wat je op dat moment koopt nog 1,5 maand met je met moet zeulen is dat je vrijwel niks koopt. Skeelt weer geld👍🏻 Vervolgens lekker even gezeten in het grote Park van Malang, waar bleek dat wij hier ook een hele attractie zijn. De ene na de andere mensen vroegen of ze met ons op de foto mochten en waar we vandaan kwamen. Dit begon trouwens al op het treinstation in Java en in totaal zitten we nu op al op zo'n 13 selfies in de afgelopen dagen. Vraag me af waar onze hoofden allemaal gaan verschijnen. Vanochtend zijn we eerst naar het dorpje Jodipan geweest. Dit is een sloppenwijk, die door een project van een aantal studenten weer helemaal tot leven is gekomen door alles te verven, maar dan ook echt alles, en in heel veel verschillende, vrolijke kleuren. Daarna zijn we doorgereden naar Batu Flower Garden. Wij dachten dat het een terrein was met mooie tuinen, maar het bleek wel weer dat onze research niet top was aangezien het een soort terrein was waar je op allerlei plekken tickets kon kopen om daar foto's van je te laten maken. De echte instagram couples waren aanwezig om overal 10.000 foto's te maken, wij wilden gewoon weer even op een fiets zitten (zie foto's). Maar goed, die fiets hing wel in de lucht dus moesten we eerst even in een tuigje gehesen worden door een erg vriendelijke jonge man, die al begon te giechelen met z'n maten toen we aankwamen lopen. Die heeft de dag van z'n leven gehad. Toen we het wel weer hadden gezien en de leukste foto's op onze mobiel waren gezet zijn we doorgereden naar een Dino Park. Ook hier was onze research weer niet fantastisch aangezien wij in de veronderstelling waren dat het een soort dinosaurus museum was. Maar toen we naar binnen liepen ging een wereld voor ons open. Er waren naast een Dino World nog weet ik 't hoeveel andere soorten werelden waar je kaartjes voor kon kopen. Ice cream world, upside down world, tech world, zombie world en ga zo maar door. Wij werden als eerst aangetrokken door de 6D cinema met een kort filmpje over de wereld die overgenomen is door dinosauriërs. We gingen alle kanten op in onze stoelen, de beelden kwamen op ons af, en een dikke waterstraal kwam in ons gezicht, fun. Vervolgens naar tech world geweest om onder andere een dance battle aan te gaan. Lynn koos voor het nummer 'hips don't lie' van Shakira, wat wellicht niet te beste keuze was aangezien we toen werden verwacht om met ons kont te gaan swieren waar iedereen bij stond, het publiek werd dan ook steeds groter moet ik zeggen. Ohja, en Kelly won (dat moest er nog even bij natuurlijk). Als laatste nog naar dino world geweest, was mega groot, en ook erg leuk. Uiteindelijk helemaal gaar naar ons hotel gegaan en nu gaan we lekker slapen. Trustaah💋

1. Marijke de Haan.:
    17 oktober 2019
    Wat is t weer een leuk verhaal. En wat maken jullie veel mee. Geweldig.
    Zo leuk om jullie te volgen. Blijf ervan genieten en ik kijk uit naar t volgende verhaal. 😘😘😎😎
  2. René en Marian Dekker:
    17 oktober 2019
    Hoi Lynn en Kelly, leuke foto`s en een leuk verhaal. En wij genieten ervan. Groetjes en tot de volgende keer.
  3. Jolanda:
    18 oktober 2019
    Wat weer een geweldige avonturen. De foto op de fiets in de lucht is super, knap hoor Lynn, eindelijk je hoogtevrees overwonnen! Dikke kus voor allebei 💋💋
  4. Opa en Oma de Geus:
    18 oktober 2019
    Leuke verhalen en mooie foto,s.
    Mij lijkt het ook wel wat dat te ondernemen, dus als er meer ouderen zijn gaan we met een hele groep.
    De reis is al uit gestippeld door Lynn en Kelly.
    Geniet er nog van. Liefs van Opa en Oma.
  5. Tante Ron:
    20 oktober 2019
    Het ziet er weer gelikt uit meiden. Mooie verhalen.
    Kan niet wachten op de volgende aflevering
  6. Uncle Leo:
    20 oktober 2019
    Meiden wat een gaaf verhaal weer en die foto's prachtig hoor.
    Wel aparte fietspaden daar.
    Hoe hoog is de Bromo Vulkaan eigenlijk zal best wel een lange wandeling geweest zijn.
    We horen het wel weer in een volgend avontuur.
    Veel lol en plezier en vooral veel Cultuur en Natuur opdoen.
  7. Lynn:
    21 oktober 2019
    Nou ik denk dat hij misschien maar een kilometer of 2 is alleen alles is natuurlijk stijl omhoog dus dat is alweer veel zwaarder. Het leek in ieder geval veel langer😅
  8. Willy vlaar:
    Hoi lieve dames,
    Wat een prachtig project van die eieren van zeeschildpadden. Heel positief dat ze er zo mee omgaan. Aandacht voor de natuur!
    Een soort van tolwegen. Nee, idd dat verwacht je daar niet.
    Fijn dat jullie weer scooter konden huren, om van alles te ondernemen.
    En waar gaan jullie heen als dames zijnde, naar een shopping mall. Zou ik overigens ook doen 😉 Wat bijzonder dat Jodipan met die ondernemende studenten.
    Jullie voelden je vast BN'ers met al die foto's gemaakt van jullie mooie dames.😍Ook nog gefietst en gedanst. Dan de dinoworld geweldig!
    Uiteindelijk toch nog even geslapen. Niet geheel verkeerd de batterij even opladen en niets. Lieve meisjes, dank weer voor de verhalen.😘 Dikke kus voor de mooie foto's.
  9. Willy vlaar:
    20 oktober 2019
    Ik keek net naar jullie scooter avontuur in Malang.
    Echt handig om daarmee snel door het verkeer te komen. Wie van jullie rijdt er, of om de beurt?
  10. Willy vlaar:
    20 oktober 2019
    Weer naar video Malang gekeken. Valt me op dat het er zo schoon uitziet.