Er zit een gat in het dak, jaa jaa een gat in het dak!šŸŽ¶

26 oktober 2019 - Kuala Lumpur, Maleisiƫ

Wie heeft er weer zin in een verhaaltje! Nee? Naah daar komt ie evengoed. De tweede dag in Kuala Lumpur hebben we een ticket gekocht voor de meeste typische touristenbus die er is. Zo'n dubbeldekker met een open dak die stopt bij alle highlights van Kuala Lumpur en dan kan je uitstappen en weer opstappen wanneer je maar wilt. We begonnen met de citytour aangezien die bus als eerste stopte bij onze halte. We zaten lekker naar boven in de bus de stad te bekijken zonder ook maar 1 stap te hoeven zetten, ideaal al vonden weĀ zelf. We zijn uiteindelijk uitgestapt bij het aquarium aangezien we zagen dat we korting kregen met een jongerenkaart die we voor vertrek hadden aangeschaft. Aangezien wij geen 12 euro voor een aquarium kaartje willen betalen leek dit ons een mooie uitkomst. Nou bleek die kaart natuurlijk weer niet te gelden, dus wij huilen, ze deden er niks mee, toch jammer. Toen maar even wat gelunched en weer op de bus gestapt. Vervolgens bij China Town uitgestapt, daar nog snel wat tempels bekeken en wat rondgelopen. Op dit punt waren we allebei vrij moe dus gingen we weer richting het hotel, maar aangezien we allebei wat tijd nodig hadden voor onszelf besloot Lynn naar de bios te gaan om een filmpje te pakken, die ze eigenlijk niet perse wou zien maarja zo heb je voor een kaartje van 2 euro wel weer ff wat te doen. Terwijl Kelly terug naar het verblijf ging om te chillen. Toen de film af was, zijn we weer samen gekomen om wat te gaan eten.Ā Het winkelcentrum daar is zo groot, dat er zelfs een attractiepark met achtbanen en al door het gebouw heen gaan. Toch een rare ervaring wanneer je eenĀ lekkere westerse kipburger zit te eten en er ineens een achtbaan voor je neus langs gaat. Maar dat is hier allemaal heel normaal! De volgende dag hebben we de bus gepakt naar Malakka. Een stad met veel Nederlandse invloeden. Dit merkte je dan ook gelijk aangezien de highlights hier namen hebben als: Dutch square en stadthuys. Toen we op zoek waren naar ontbijt en een lokale man hoorde waar we vandaan kwamen, werden we er gelijk op gewezen dat de bakstenen van zijn huis uit Zeeland kwamen. Toch leuk om een stukje Nederland aan de andere kant van de wereld te spotten. Ook is er veel street art te vinden in Malakka en staan er hier en daar wat mooie oude gebouwen en kerken.Ā Ook stroomt er een kanaal midden door de stad wat weer een goede reden gaf om een boottochtje te maken en mooi te kijken zonder energie te hoeven leveren. Savonds zijn we nog even een hapje wezen eten bij de pizzahut waar we zo'n beetje alles van de kaart hadden besteld behalve pizza en pasta. Salade, soep, brood, noem het maar op kwam bij ons op tafel te staan en het ging er vrij gemakkelijk in na zo'n dagje struinen door de stad moet ik zeggen. Gisteravond hadden we heel ambitieus het plan gemaakt om naar Tioman te gaan, en klein bounty eilandje aan de oostkust van MaleisiĆ«. We zagen het alweer helemaal voor ons om lekker op het strand te gaan chillen met een kokosnoot in ons hand en een veelste vette huid van alle zonnebrand. Helaas werd deze droom al snel onderbroken aangezien we ons net iets te laat afvroegen hoe de weersvoorspelling voor de komende dagen eruit zou gaan zien. Korte samenvatting: heul veul regen. Mhmm toch maar niet naar Tioman dan. Aangezien we tot deze conclusie waren gekomen zo'n half uur voor dat we uit onze kamer moesten, hebben we snel de beslissing genomen om als eerste stap weer terug te reizen naar Kuala Lumpur, om vervolgens vanaf daar te gaan kijken hoe we naar het nationale park van MaleisiĆ« gaan komen. Moet zeggen dat we hier nog steeds niet helemaal uit zijn, maar weĀ hebbenĀ er vertrouwen in dat het goed komt en we gaan morgen zien hoe ver we zijn gekomen. Nog even over die busrit terug naar Kuala Lumpur, haha wat hebben wij in onszelf gelachen. Het was aan het gieten buiten en blijkbaar verdienen de busmaatschappijen hier niet genoeg om de daken volledig waterdicht te maken (of deze vrouw had slechte karma), aangezien de vrouw in de stoel voor Lynn ineens een plasje water op haar schoot kreeg. Hardop lachen kan natuurlijk niet maar heeel zachtjes hebben we toch wat geluidjes gemaakt. Hopen dat het weer morgen wat beter is, maar zo slecht als in Nederland zal het vast niet zijnšŸ˜ groetjesss

Fotoā€™s

1. Oma Zorro:
    26 oktober 2019
    Het is weer toppy wat jullie zien en doen,maar liever geen regen.liefs Oma Zorro
  2. J.ruijter:
    26 oktober 2019
    Wat weer een leuk verhaal en prachtige fotoā€™s, heb er weer erg van genoten, weer veel werk van gemaakt zeg! Hoop dat de regen meevalt voor jullie, liefs uit Petten. Oma Joke
  3. Willy vlaar:
    Hoi Lynn en Kelly,
    Een Westerse kipburger eten in een winkelcentrum met achtbaan om je heen. Hoe bijzonder kan het zijn.
    Malakka met zijn Nederlandse invloeden lijkt mij heel leuk. Vooral dat Stadthuys.
    Echt een stad om eens te gaan bezoeken.
    Ha ha, in die pizzahut hebben jullie echt veel gegeten. šŸ¤—
    Het nationale park van MaleisiĆ« zal een mooie beleving worden. Misschien zijn jullie daar inmiddels.šŸ˜Ž
    Die busreis naar KL met dat lekke dak! Zaten jullie gelukkig op de goede plaats.šŸ˜‰
    Prachtige kleurrijke foto's.
    Hier overigens harde wind en regen. Dus inderdaad bij jullie waarschijnlijk veeeeel beter weer.šŸ˜
  4. Dorien:
    26 oktober 2019
    Elke keer weer genieten van jullie verhalen en de fotoā€™s erbij. Meiden, wat jullie nu allemaal meemaken neem je de rest van je leven mee. Prachtige ervaring. Liefs, Dorien
  5. RenƩ en Marian Dekker:
    26 oktober 2019
    Een leuk verhaal weer en hele mooie foto`s , dikke knuffel van ons.
  6. Nadine:
    27 oktober 2019
    Super leuk verhaal weer meiden!! Veel plezier en kijk weer uit naar het volgende verhaal.
  7. Dory:
    27 oktober 2019
    Leuk te lezen dat jullie zoā€™n mooi avontuur beleven. Geniet ervan het is een ervaring die je nooit gaat vergeten, gr.Dory
  8. Marijke de Haan.:
    28 oktober 2019
    Wauw. Wat een fijn verhaal weer. Het is net alsof we er een klein beetje bij zijn. Maar t blijft natuurlijk een hele afstand. Ga maar gauw verder met jullie avontuur en we kijken uit naar de volgende. Liefs oma Meike.
  9. Karin:
    28 oktober 2019
    Wat een bekend liedje ;-)
    Bedankt voor je leuke verhalen ik volg jullie braaf.
  10. Uncle Leo:
    31 oktober 2019
    Jullie maken toch heel wat mee meiden wat een ervaring dit vergeet je nooit meer
    Prachtig verhaal weer , het is net of ik erbij ben.
    Toi toi toi