Apenstreken

8 oktober 2019 - Ubud, Indonesië

Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent. Aangezien we hier en daar al wat hints kregen dat er met smart werd gewacht op een nieuw reisverhaal, bij deze. Vanaf Nusa lembongan hebben we de boot genomen naar het vaste land van Bali. Vervolgens zijn we afgereisd naar een nieuwe bestemming, namelijk Ubud. Dit ging nog niet zo makkelijk als je wellicht zou denken. Laten we beginnen bij het begin, de boottocht. We hebben gelukkig nog geen tsunami's meegemaakt maar wat een rit was dit. 't leek wel een achtbaan, om de zoveel seconden werden we gelanceerd en kwamen we weer met een klap op het water. Erg leuk was het wel om te zien dat de helft van de boot vreesde voor hun leven en de andere helft het fenomeen probeerde vast te leggen met hun telefoon, 't viel mee dat er überhaupt niks in het water viel. Wij lagen helemaal in een deuk, we zijn onderhand al aardig wat gewend. Toen we aan waren gekomen was de zoektocht naar een taxi niet moeilijk, maar wel voor een knappe prijs. Het struinen door de stad met een zware backpack op ons rug, opzoek naar een goedkope taxi, liet ons voor het eerst voelen als echte backpackers. We sprongen in een taxi met het verzoek om onderweg te stoppen voor 2 lokale simkaartjes voor internet. Tja hoe kunnen we dit kort brengen: simkaart geïnstalleerd, originele simkaart kwijt, kelly in de stress, al het personeel erbij, we verstaan nog steeds geen Balinees, duurde de taxichauffeur erg lang, na een hoop gevloek eindelijk gevonden, en we konden weer verder. Nadat de taxichauffeur een half uur heeft staan wachten op ons hebben we hem toch maar meer gegeven en was het nut van zoeken naar een goedkope taxi ook voor niks. Maar goed, eenmaal beland op ons verblijf was het super relaxed, lekker groot zwembad erbij om te chillen. Aangezien we de apen al langs zagen slingeren en we beseften dat we 2 min lopen bij Monkey Forest vandaan zaten, hebben we daar maar een kijkje genomen. Was super leuk, wel even alle sieraden af gedaan en tasjes goed dicht. Dit was maar goed ook want voor Lynn het wist zat er een aap op haar schoot. 1 aap vonden we zo leuk dat we hem vertrouwden met onze telefoon. Hij heeft z'n nummer erin gezet en daarna ook wat selfies met ons gemaakt. We love you Boots. Als de selfies wilt zien, neem vooral een kijkje bij onze foto's. De volgende dag weer een scooter gehuurd om vervolgens onze weg te banen door morrie veel verkeer, rare eenrichtingswegen en afgezette straten. 2 watervallen bezocht, de tegenungan waterval en de kanto lampo waterval. Erg mooi om te zien en nog even lekker gezwommen. Terug naar het verblijf, even wat te kanen gezocht en toen op naar de Ubud market. Hier verkopen ze weet ik 't hoeveel troep voor (als je goed kan onderhandelen) een lage prijs. Nou en dat onderhandelen kunnen we hoor. We moesten het wel opnemen tegen een zeer gedreven verkoopster. En met zeer gedreven bedoelen we dan ook echt zeer gedreven. Wat een vrouw was dat, wij lagen al helemaal in een deuk. Ook de eerste salamanders zijn gespot in de kamer, as we speak hebben we 3 nieuwe kamergenoten. Scheelt wel weer huur betalen. Morgen zijn we van plan om de rijstvelden te gaan bezoeken en hier een daar nog een tempel te bekijken. We hopen dat jullie weer even up to date zijn en hier weer een aantal daagjes op kunnen teren. Groetjes.

1. Marijke de Haan.:
    8 oktober 2019
    Wauw. Wat een belevenissen weer. Ik kan wel zien dat jullie ervan genieten. Maar als ik t zo bekijk dat hebben jullie straks vakantie nodig om uit te rusten. Hahaha. Ben heel benieuwd naar jullie volgende verhaal. Ik geniet ervan. Groetjes van mij. Oma Meike.
  2. Wendy:
    8 oktober 2019
    Hahahaha geweldig. Weer gelachen hoor. En we vragen ons toch af hoe jullie je telefoon weer hebben gekregen van Boots🤣
  3. Jolanda:
    8 oktober 2019
    Ik mis een foto van een mooi beeld 😜
  4. E Veldwijk:
    8 oktober 2019
    Whoaaa ik heb die foto met die aap gezien, hilarisch!!!!
    Ga zo door met ons meenemen op jullie avontuur. Ik rol van de bank van het lachen. Take care! 😘
  5. Willy vlaar:
    Hoi dames,
    Heerlijk zo'n eigenwijze aap.😎
    Zoals hij ook in de camera kijkt. Mooi ook dat jullie op de markt onderhandelen.
    Lekker nog even zwemmen. Klinkt allemaal prachtig. Dames, wat fijn dat jullie ons op de hoogte houden. Ik zie uit naar het volgende verhaal.
  6. E.W. de Haan:
    9 oktober 2019
    Meiden, ik zit te genieten aan de pc. Special van jullie foto's en verhalen en van mijn avond eten, want dat doe ik voor het beeldscherm. Wat goed dat jullie het zo naar je zin hebt.
    Geniet en blijf ons op de hoogte houden.
  7. René en Marian Dekker:
    11 oktober 2019
    Erg spannend vinden wij het!!