Chillen op de Nusa eilanden

5 oktober 2019 - Nusa Lembongan, Indonesië

Welkom, welkom. Nou we hebben weer wat meegemaakt de afgelopen dagen hoor. Dus hier weer even een korte samenvatting voor jullie nieuwsgierige aapies. Donderdagochtend hadden we tijdens het ontbijt accommodatie geregeld voor die avond op Nusa Lembongan, een eilandje aan de oostkust van Bali. We huurden een taxichauffeur, die ons vooraf zei dat als we werden aangesproken we moesten zeggen dat hij ons vriend Gede was. Okay beetje apart maarja prima, we waren wel in voor een avontuurtje. Bleek later dat er een logische reden achter zat maar laten we jullie maar niet vervelen daarmee. All good, wat een gouden vent was dat. Echte levensadviezen kregen we terwijl we onderweg waren naar haven van Sanur om op het laatste moment een bootticket te fixen naar de Nusa eilanden. Hier even een opsomming van een aantal wijze levenslessen van onze grote vriend genaamd niet Gede: go to school and make your parents proud, don't be like me, don't get a serious relationship because that's just destracting you from school, get a good job so you can make a lot of money and you don't have to worry. Hij zal erg blij zijn geweest met de fooi die we hem gaven aangezien hij met ons meeliep naar de haven om ons te laten zien waar we moesten zijn en ons heeft geholpen om nog een bootticket te bemachtigen voor de eerste boot naar Nusa Lembongan. Het afscheid was zwaar maar gelukkig hebben we nog een vreselijk lelijke selfie met 'm. De boottocht was gemaakt voor Japanners aangezien kelly niet wist waar ze in God's naam haar benen moest plaatsen. Eenmaal aangekomen werden we naar ons verblijf gebracht, de deurklink is er slechts 2x afgevallen dus dat was een meevaller. De volgende dag hebben we scooters gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen. Niet normaal mooi: witte stranden en blauwer dan blauw water. Vooral bij de blue Lagoon, een van de attracties hier. Verder hebben we nog een kijkje genomen op een aantal van de mooie stranden hier, hebben we een klein boottochtje gedaan door het mangrove bos in het noorden van het eiland en zijn we naar devil's Tear geweest. Hier slaan grote golven op de kust waar door het water soms wel tot 10 meter hoog kan komen, erg indrukwekkend om te zien. Op dit moment zijn we lekker aan het chillen in sandy bay's beach bar met een lekkere cocktail, want: HAPPY HOUR😜. Je kan hier zwemmen in een infinity pool terwijl je uitzicht hebt op de grote golven op zee. In een woord: prachtig. Wij vermaken ons hier zeker, maar morgen gaan we toch echt terug naar het vaste land om de plaats Ubud te verkennen. So stay tuned🌏